Monday, April 6, 2009

roti oh roti...4 my aunty oya

da siap....fav gue...n ciby2..

yg ini fav puta..klu mkn siap plih2 mix vege tu suka sgt..'ball' katanye..hehehe
yg da siap bkar...



seblum n slepas....gue suka sgt wat roti mmg teruja..roti ni gue sj wat utk aunty gue yg stay kat nilai..lpas aje kuar dr oven trus aje gue grak ke nilai..nk panas2 gitu bru sdap mkn kan..soft bun ni klu mkn begitu sja pon sodap lg sdap taruk inti kelapa ker......sausage lg sdap

SOFT BUN

BAHAN A
500g-tepung high protein
25g-susu tepung
75g-gula
10g-yis
1tsp-bread softener
1-telur
1/2tsp-garam

BAHAN B
250ml-air suam
75g-marjerin

CARA2
-campur kesemua bhn a shingga sebati
-tuang air sdikit demi sdikit hingga sebati
-masukkan marjerin sehingga adunan mnjadi doh yg licin
-rehatkan selama lbih kurang 30 mnt
-tumbuk2 doh td dan uli sbentar mngunakan tangan
-bulat2kan sperti dlm gambar dan biarkan slama 10 mnt lg
-bakar selama 15-20 mnt
-setelah kluar dr oven sapukan marjerin ke atas roti td

No comments: